Engla + begravning + live tv = sant

Som de flesta redan vet ska Englas begravning sändas live av SVT nu på lördag. Blandade känslor hos mig själv, utan tvekan.

För det första vill jag direkt säga att det som hänt den stackars flickan är självklart väldigt sorgligt och sånt bör absolut aldrig hända någon så ung.
DOCK kan jag inte hjälpa att se diverse fel i hur man agerat i och runt hela detta fallet.
Förstår inte hur tidningarna kan rättfärdiga att ha en liten notis om 250 000 döda burmeser och sen fylla förstasidorna med förhållandevis små saker som engla.

Vad jag heller absolut inte förstår är det här med livesändningen av hennes begravning, det håller verkligen inte.
Bilden nedan är tagen från aftonbladets hemsida och är ett "urklipp" från deras senaste artikel om att englas familj får kritik för begravningen.



På bilden så ser ni att englas mormor har skrivit ett "svar till alla negativa tyckare om englas begravning".
DIREKT under detta finns fonden som englas mamma självklart startat, det känns bara så ironiskt att vädja till allmänheten om pengar för att ens dotter har blivit mördad och sen gnälla på att folk kritiserar en för att sända begravningen live!?
Det känns faktiskt lite som hela den här begravningen kommer bli en stor jävla reklamfilm för englafonden och hur fel vore inte det?

Föresten, vilken jävla idiot skulle få för sig att betala in till den fonden?
Den enda som skulle ha rätt att göra det är den som redan har försörjt hela afrika med mat och sett till att hjälpa den resterande världen som är i EXTREMT mycket större behov av hjälp än englas föräldrar


ZzzZZzz @ sverige och det svenska folket

Kommentarer
Postat av: Angeslick

Jag kan inte heller förstå att man vill ha sin egen dotters begravning i tv..

Förresten bra blogg!
Ha en fin dag! =)

2008-05-11 @ 16:29:33
URL: http://angeslick.blogspot.com/
Postat av: L

Min blogg är mycket bättre än din.

2008-05-11 @ 22:25:11
URL: http://www.kvinnoreskit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0