Cyklister..

Jag måste beskriva mitt hat mot dessa personer..

Kan någon snälla förklara varför jag ska ligga i 20 på en 50 väg och stanna upp hela jävla trafiken samt känna denna enorma frustration bara för att ett gäng jävla cykliströvar vägrar acceptera att cyklar egentligen inte är något fordon överhuvudtaget utan endast ett stort jävla störningsmoment i min vardag!!!!!!!!1111one

Försök inte ens påpeka att det är bra att cykla för miljön, äter ni kött, som jag förmodar att majoriteten av folket gör,så har ni absolut inget att säga till om när det gäller miljön.

Kommentarer
Postat av: Peacekeeper

Seriöst, du kan knappast påstå att det är köttätandet som förstör vår miljö. Människan har ätit kött sedan tidernas begynnelse - varför skulle det blivit ett problem nu all of a sudden?

Jag kan väl dock hålla med om att cyklister kan vara irriterande from time to time -- speciellt de som vägrar inse att cyckelhjälmar inte direkt är några stilaccessoarer, och därmed borde bannas så snabbt det bara är möjligt.

2008-03-16 @ 13:43:04
Postat av: attz

köttätandet i sig är inte problemet utan det är allt runt omkring

djurindustrin står för en betydligt större uppvärming av vår planet än vad alla transporter gör tillsammans (lastbilar, flygplan, personbilar etc)

för att vara exakt så står djurindustrin för mer än 18% av all uppvärmning

djurindustrin föder upp över 40 miljarder djur varje år, detta står för ungefär 36% av alla metangasutsläpp

inte nog med det..

det kräver ju även extremt stora landytor för att producera foder till djuren

för att ta sverige som exempel så använder vi 2/3 av vår åkermark till produktion av djurfoder, mark som en gång var skog som i sin tur tog upp koldioxid

jag kan fortsätta och göra listan lång men jag tror jag har gett svar på din kommentar :)

2008-03-16 @ 18:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0