Usama bin Ladin vill straffa EU

Terrornätverket al-Qaidas ledare Usama bin Ladin hotar att bestraffa EU hårt för publiceringen av Muhammed-karikatyrerna.

DUBAI. Budskapet framfördes på ett ljudband som lagts ut på internet. På bandet säger bin Ladin att teckningarna som publicerades av bland andra danska och svenska tidningar var en del av korståget som den katolske påven är inblandad i.
Meddelandet var fem minuter och tre sekunder långt.
Det lades ut på femårsdagen av invasionen i Irak och dagen före profeten Muhammeds födelsedag.

? Er publicering av dessa teckningar är en bekräftelse från er på att kriget fortsätter, säger bin Ladin i budskapet som riktas till "dem som är intelligenta i EU". Publiceringen av Muhammedbilderna är enligt bin Ladin ett grövre brott än när västmakternas styrkor angriper muslimska byar och dödar kvinnor och barn. ?

Detta är den större katastrofen och den farligare och för den blir straffet hårdare.
Och svaret på denna förolämpning kommer att bli något som fienden får se, inte något den får höra. Budskapet var märkt "brådskande".
Det hade ingen bild på bin Ladin och inte heller några av al-Qaidas eget mediecenter as-Sahabs kännetecken, bin Ladins meddelanden på internet publiceras vanligtvis av as-Sahab.
Muhammedkarikatyrerna fanns första gången i danska Jyllands-Posten i september 2005 men först efter den andra publiceringen året därpå väckte de uppmärksamhet.
I februari i år fanns teckningarna åter i en rad tidningar.

TT-Reuters


---


Det är synd att sånt här händer, för när sånt här händer skapas det fientlighet gentimot muslimer i allmänhet. Fientlighet bland olärt folk som drar alla över en kant och ser inte klarheten i det hela.

Varför?
 
Jo för när ett gäng religiöst fanatiska muslimer överreagerar något så brutalt som de har gjort, över något så förhållandevis litet som en "rolig" jävla bild på en man som levde för jag vet inte hur många tusen år sen, så  reagerar folk ,vilket de självklart har rätt att göra.

Karikatyren som publicerades är den ända "skämtsamma" bilden jag någonsin överhuvudtaget sett som är relaterad till islam. Testa och kolla runt  och se hur många det finns på jesus, tror jag personligen har sett över 10-20 stycken serier, tröjjor, bilder, the list goes on.

Så varför överreagera?

Är man bara en uns lärd så förstår man att det är inget att döda personer för, eller ens hota om det.

Problemet är som sagt inte reaktionen gentimot  detta, utan det som följer av reaktionen, just det att en del folk är jävligt dumma i huvet och drar alla över en kant och på detta vis skapas främlingsfientlighet, ingen rök  utan eld?

Det rättfärdigar SJÄLVKLART INTE främlingsfientlighet på något vis, det är alltid alltid ALLTID fel.


Jag har ingen aning om hur många procent av alla muslimer i världen som tycker att någon person eller något land borde straffas för publiceringen av bilden,  men det kan absolut inte vara alla, inte heller någon majoritet.

Så vad denna fanatiskt religiösa grupp egentligen gör är att förstöra för "lugnt" troende muslimer världen över och vad jag menar med lugnt är personer som utövar sin religion för sig själva eller tillsammans med andra som är intresserad av det.

Jag är inte särskilt insatt i just islam men jag kan inte tänka mig att det skulle stå någonstans i koranen att man ska göra på det viset, precis som det inte står i biblen att man ska hata homosexuella, demonstrera mot deras existens och rättigheter och massa annat tjaft de fanatiskt religiösa kristna håller på med i USA.

Eftersom det nu tydligen finns personer som kan ta väldigt illa upp för extremt små saker så måste jag tydliggöra vissa saker med mitt inlägg.

Vad detta handlar om är att jag anser att religion skapar inget annat än problem i vår värld.
Det har aldrig skördats så många liv i hela vår världshistoria som det har gjorts i religionernas namn.

Jag anser inte att muslimer är korkade människor utan att alla religiösa personer är det och att det finns personer inom de olika religiösa grupperna som är totalt jävla körda i skallen (som vi ser i artiklen ovan) samt det faktum att jag absolut inte kan se någon som helst logik i att förlita sig på litteratur från flertalet tusen år tillbaka i tiden.

Har flertalet gånger hört personer yttra följande mening:

"Men religion hjälper så många personer, att ha något att tro på är viktigt"

SKITSNACK!!!!
Religion är en av de saker som gör att personer inte ser hur de egentliga samhällsförhållandena ligger till! Ännu ett jävla sett att få mer kontroll över oss och vårt tänkande. På det vis behåller man samhällssystemt intakt, för om alla skulle sluta upp med allt onödigt jävla skit som fyller våra tankar varje dag så skulle majoriteten av folket plötsligt inse det faktum att vi lever i ett orättvist samhälle som gynnar en extremt liten del av oss.

Detta är självklart inget man vill ska hända och därför bygger man i vårt samhälle upp en fasad av falska värderingar och löften samt lär från dag ett även i den svenska skolan ut en extrem skev bild av vad demokrati egentligen innebär.

Jag vet att jag gled av det egentliga ämnet i det här inlägget men hör inte allt ihop på något vis ändå?

Religion, alkohol, droger och hoppet om att eventuellt "lyckas" i detta samhället är allt vi egentligen får att välja mellan OM du har "oturen" att födas i fel familj. Antalet "felaltiga familjer" som för varje dag som går ökar och ökar när vi tillåter att klyftorna mellan oss blir större istället för att bli  mindre..

För att avsluta: ta droger, drick alkohol, tro på vilken jävla gud du vill samtidigt som du försöker jaga drömmen om att nå de övre samhällsklasserna, jag bryr mig inte, men jag tänker inte falla för deras redskap som kommer driva människan, samhälle och VÅR planet mot tillintetgörelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0